19 feb. 2011

Tilda broderi

Solen har strålat hela dagen och jag o lilltjejen har tagit en lagom promenad. Vi har ätit gott o kollat på en film tillsammans, men nu vill jag göra av med lite energi som solen gav.

Jag hittade tre stycken Tilda stitch bilder på nätet som jag tänker brodera. Vet inte om jag ska göra en vepa med alla tre motiven, eller 3 olika o rama in. Svårt att bestämma mig...som vanligt. Vet att jag sett i någon blogg att man har någon färg på vissa partier på bilderna, men jag vet inte hur man gör, så jag kommer nog bara att brodera.
Är sugen på att få in lite rosa, grönt och turkost till våren i mitt vita kök. Och jag är såå sugen på att pyssla då det är så rogivande. Broderat har jag ju gjort förr, men tror det va ca: 20 år sedan sist, så vi får väl se hur resultatet blir.

Ha nu en fortsatt trevlig lördag//Helén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!