17 maj 2012

Axveronika, Veronica spicata

Denna lediga dag har bjudit på blåst, regn, hagel och nu sol med kalla vindar. Jag hade ju önskat mig sol o 15-20 grader, men det kunde man ju glömma:(
Tur att jag har mina sådder som jag kan titta till lite. Just nu blommar Axveronikan, och den är sååå fin. Den är ynka 20 cm hög bara, men tror den kommer att bli uppåt 70 cm hög när jag planterat ut den i rabatten. 
Annars har jag haft en riktig slappardag, soffläge med en bra film, tvättat o plockat undan lite, så inte många knop här inte. Så gött!

7 kommentarer:

  1. Soffläge och bra film, låter inte så dumt med slappardag =)
    Söta veronikor!

    SvaraRadera
  2. Jag har en vit och rosa axveronika, den är ca 50-70 cm hög. Mycket vacker blomma.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag.Den där blå Axveronikan har jag i trädgården.Gillar den mycket tycker färgen är så fin.MVH

    SvaraRadera
  4. Oj, vad skönt det låter! Skulle jag med behöva, men jag har så mycket kvar att fixa i trädgården och på måndag kommer nästa "sommargäster". Så det är bara att jobba på. Men jag har i alla fall nästan lyckats rensa klar "murrabatten" idag. Har en del ogräs utmed staketet längst upp kvar - och efter att ha fått en liten fästingsnymf på mig idag så har Rolle lovat att göra det. Jag har ju inte bara fästingsskräck utan är höjdrädd dessutom - och murrabatten är bergis hela 70-80 cm hög! Upp går ju bra, men sen ska man ner också!! *fniss*

    SvaraRadera
  5. Ja, du - det här vädret är ju inte precis vad man drömt om i mitten på maj... Triiiiist!
    Så jättefina foton på fjärilarna i förra inlägget :-)
    Ha det gott. Och du, de har ju faktiskt "lovat" bättre väder med lite värme till helgen - hoppas det stämmer!!
    Kram, Ingela

    SvaraRadera
  6. Det är lite kul när sådderna hinner med att blomma inomhus.
    Knasigt väder men ingen nattfrost iallafall inte hos oss. En slags jämn kylig temperatur.

    SvaraRadera
  7. Gillar också veronikor, har en "Melsted" som är köpt på Åbergs trädgård som är helt underbart klarblå i färgen.
    kram mia

    SvaraRadera

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!