9 maj 2012

Chili, Paprika & Tomater

Igår skolade jag om Chiliplantorna i större krukor. Tyckte synd om dem som var planterade i supersmå krukor som snabbt torkade ut. Sen åkte de ut i kvällssolen för att få lite extra ljus. Tog givetvis in dem under natten och idag regnar det så då får de stå i fönstret istället.
 Flera av plantorna blommar och bär frukt redan, men nu har jag nypit bort alla frukter och blommor, så plantorna får växa till sig ordentligt för jag skulle vilja ha drivvis med Chilifrukter, så som man ser på fröpåsarnas bilder:)
 Spetspaprikan ids jag inte att plocka bort, men kanske skulle göra det så jag får fler av dem oxå?! har ju sååå svårt för att nypa bort dem när de blivit så stora:(
 Tomatplantorna fick rejält större krukor, jisses va dålig jag har varit på att skola om i år. Men nu är det gjort, så de kan bilda större rötter och bli tjocka o kraftiga innan de ska bära på alla tomater:) 
Nu ska jag traska ner i källaren o kolla mina övriga sådder. Dags att näringsvattna så de håller måttet för senare utplantering:)

4 kommentarer:

  1. Det är mycket jobb med att sköta och skola om alla plantor.Har både Paprika frukter och Chili på gång.Och igår så delade maken och jag på årets första jorgubbe.Mmm så gott den smakade.Tomaterna har små gröna ämnen så i år blir det tidig skörd.MVH

    SvaraRadera
  2. Ser bra ut, vad tuff du varit och nypt bort blommorna.Skulle jag ha svårt för tror jag!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Mina tomater och paprikor ser ut som de inte vill nåt mer ,,,,jag har inte skött dem så bra i år ,,,fy på mig. Men nu har jag börjat sätta dem i större krukor så jag hoppas de tar sig:-))

    Ha det bra!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!jag har chili o tomat plantor här på fönster brädorna hi hi..så roligt med dessa små växter som så småningom bär frukt/skörd kram Jessica

    SvaraRadera

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!