1 mars 2011

Äntligen är fröerna nerbäddade i jorden.

Förr om åren så har jag startat redan i januari med att förså. Men i år så har inte lusten dykt upp förrän idag. Lysröret som sambon fixade är sedan ett par veckor monterat på hyllorna, så nu väntar det på att fröna ska gro för att sedan ge dem nog med ljus för att växa.
Idag sådde jag bara sommarblommor, inga perenner. Alla fröer är insamlade av mig förutom Solros "Velvet Queen" och Lejongap som är köpefröer. Jag sådde Blå Salvia , den blå färgen är helt underbar.
En salig blandning av Vallmo hamnade tillsammans i en kruka:)
Million Bells kan jag inte vara utan, så det blev en del olika färger som åkte ner i jorden.
Rödmalva "Zebrina" är underbart fin, hoppas den gror i massor, så ska jag försöka få den att övervintra.
Ett måste i varje trädgård är Svartöga i olika färger. De verkligen lyser upp med sina underbara kulörer.


Och i sista krukan blev det Petunia "Prism Scarlet- så underbar röööd!
Det va alles från mig denna tisdag kväll//Helén

6 kommentarer:

  1. Härligt att du är igång med sådderna! Jag håller också på med sådder och omskolning för fullt!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Här är en till som sått, i förra veckan redan och av 8 sorter har det kommit upp 4 - kanske man ska vara tacksam för!?

    SvaraRadera
  3. Irene- du är ute i god tid som redan skolar om:)
    Susie- redan grott, va kuuuul:)//Helen

    SvaraRadera
  4. Jag har inte kommit igång med sådden än men ändera dan sätter jag igång//Britt

    SvaraRadera
  5. Hej Helén,
    Roligt att ha hittat din blogg, kommer tillbaka.
    Kram Susanne (manitou)

    SvaraRadera
  6. Britt- ja, det är nog likabra....annars kanske de inte blommar förrän till halloween:)
    Susanne- härligt...jag lägger till dig så jag kan följa din blogg igen. Kul att vi ses igen:) //Helén

    SvaraRadera

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!