17 maj 2011

Regnigt o kallt + en liten tävling!

Puh va jag är trött på detta gråa trista kalla regniga skitväder. Lusten till allt försvinner så fram med solen och värmen igen! Visst är det bra för växterna att det kommer lite regn, men det kan väl regna på nätterna o vara soligt på dagarna!
I rabatten på framsidan vill Tulpanerna slå ut, men det går segt nu utan värme.
 De gula Tulpanerna är såå fina!
 De mörkrosa likaså.
 Och så måste man ju hitta på något skoj i allt detta. Jag lottar ut en ljuspåse sydd av mig, inkl ljuskopp och värmeljus. Finast är den mörka höst och vinterkvällar, men även denna årstid bjuder ju på mörka timmar, så det är bara att passa på. Vill man inte ha den som ljuspåse så kan man ställa ett större glas inuti och ha som vas...bara fantasin sätter stop:)

Gör på följade sätt för att få lotter o chans att vinna:
Kommentera detta inlägg = 1 lott
Kommentera detta inlägg + länka till denna tävling med bild på din blogg = 2 lotter
Skriv i inlägget hur många lotter du har!
Tävlingen håller på t.o.m 31 maj.
LYCKA TILL!!
Ha det gott!

21 kommentarer:

  1. Härlig underbara tulpaner.
    Ja vilket s&%t väder det är bara regn och mulet samt kall blåst isch.
    Tycker som du det kan väl regna på nätterna.
    Jag tar gärna med mig två lotter.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  2. Hej vad kul. Jag vill gärna vara med i ditt lotteri. Jag kommenterar och länkar, så det blir två lotter.
    (jag länkar lite senare ikväll, hinner inte just nu)
    Roligt att du vill vara med i mitt lotteri.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jätte fina tulpaner!!

    Ja vad solen och värmen gör mycket för humöret.Längtar efter solen nu....

    Vill jätte gärna vara med i din utlottning. Jätte söt ljuspåse.

    Jag har länkat.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om vädret, man blev så bortskämd i april:-) Men jag tror det är på väg att vända. Här är också ganska kallt och så blåser det mycket. Regnet stör mig inte så mycket, det är bara korta skurar, men rejäla:-) Jag är gärna med i tävlingen! /Anette

    SvaraRadera
  5. Är gärna med i utlottningen, länkar.
    Ha det gott
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej! Välkommen som följare på min blogg! Trevlig sida du har... har läst lite hos dig och vill bara gratulera till dina fynd på växtmarknaden- lungörten Ingrid var ljuvlig! Upptäckte att du hade en liten tävling så jag tar chansen och deltar!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. En lott tack! :) vad roligt!
    mail: gutterflower@crossnet.se

    SvaraRadera
  8. Vilken underbart söt ljuspåse. Är mer än gärna med och har länkat till höger på min blogg så två lotter till mig:)

    SvaraRadera
  9. 1.Jag är så gärna med,och tar 2 lotter.
    2.har länkat på sidebar i min blogg.

    kram
    Lili

    SvaraRadera
  10. Jag vill också gärna vara med :) Så fin ljuspåse!
    Tar två lotter, har länkat här i högra spalten:
    http://annapagronkulla.blogspot.com/

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  11. Jag är gärna med och tar mig två lotter, Jag har länkat med bild till höger på min blogg;
    http://rockbarnettavlar.blogspot.com/
    Trevlig kväll/JoHannah
    rockbarnettavlar@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Tar jättegärna en lott för jag gillar den stilen på påse!

    nettan.klar@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Dessa ljuspåsar är så otroligt mysiga. Har länge suktat över en sådan. Men då ekonomin är knaper så har dett tyvärr blitt att jag får vänra.

    Självklart är jag med och har länkat!

    Så 2 lotter till mig tack:)

    http://blandadetavlingar.blogspot.com/2011/05/vinn-en-ljuvlig.html

    SvaraRadera
  14. Underbar tävling :) Jag norpar åt mig 1 lott och hoppas att det är den gyllene biljetten till vinsten :)
    holgersson.malin@gmail.com

    SvaraRadera
  15. jag är gärna med :D tar en lott

    //Maria

    mariamattsson81@gmail.com

    SvaraRadera
  16. jag är absolut med och tävlar om denna fina påse :)
    har länkat här för 2 lotter: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/may/pase.html#comment

    SvaraRadera
  17. Hittade hit till din blogg via Skaparglädje. Alltid kul med nya bekantskaper! Vilken fin ljuspåse du har gjort! Jag är gärna med och tävlar om den! Jag länkar från min blogg, så det blir 2 lotter. Nu håller jag tummarna...

    Jag lägger till dig i min blogglista, så att jag hittar tillbaka flera gånger... ;-)

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  18. jag har just hittat till dig och såg dels dina underbara tulpaner och din underbara blogg. och dess utom vilken underbart fin ljuspåse!

    Jag håller emd Elisabet ovan, du hamnar i min blogglista!

    MVH Fippie

    SvaraRadera
  19. Jag är med och tar två lotter

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/may/ljuspase-inkl-ljus.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  20. hejsan är gärna med på 2 lotter länkar till min blogg: http://dennismama.blogspot.com/2011/05/tavla_5980.html

    vilken trevlig tävling:)

    Hanna Olsson
    http://dennismama.blogspot.com
    hanna____1986@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Hej hej klart att man är med och tävlar!

    Tar en lott!

    *håller tummarna*

    KRAM

    SvaraRadera

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!