8 maj 2011

Solig helg och Blomman för dagen blommar

Vilket underbart väder vi haft hela helgen. Strålande solsken och massor med plusgrader. 
När jag tittade till mina sådder i morse så hade en blomma slagit ut:) En av Blomman för dagen blommade så fint. Jag lät den blomman sitta kvar, men klippte bort några knoppar så blomman får växa sig kraftig och blomma lite senare istället.
 Underbara färger vill jag lova! Kunde inte låta bli att pilla på den och titta närmare på den. Hur fasen kan en blomma bli så fin? Hur kan den få ränder i en helt annan färg och bli ljusare inuti? Helt otroligt!!
Annars har jag inte gjort många knop under helgen. Skolat om lite sådder uti solskenet så nu är alla omskolade och klara. Tomatplantorna ska jag plantera om i mjölkpaket vid ett senare tillfälle, och det kommer vara den sista omplanteringen innan utplantering:) Detta betyder att det snart är sommar:)
ha en underbar söndag! //Helén

2 kommentarer:

  1. Ja nu är det underbart ute.
    Det ser ut som din Blomman-för-dagen har en lampa inuti sej på mitten. Har du sett det? Läckert!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt otroligt hur alla vackra blommor kan bli så fina. Härligt intresse vi har .....

    Kram

    SvaraRadera

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!