6 juni 2011

Grönskan är enorm! Oidentifierad Näva-hjälp!

27,4 grader i skuggan denna underbara nationaldagskväll. Idag har vi njutit vid stadens lilla sjö tillsammans med gubbens mor och hennes inneboende som va på besök från London. Hanna badade och var som en val i vattnet. Vi andra lapade sol och surrade om allt o inget. Lite blåsigt var det men det var varma vindar som idag var väldigt välkomnande då det var supervarmt.
I vår lilla trädgård blir det grönare och grönare. Det är en enorm skillnad mot en månad sedan.
 Alla perenner växer med en otrolig fart och ikväll har jag gått runt och vattnat en och en väldigt ordentligt.
 Denna lilla gulliga Näva har bjudit på tre nyutslagna blommor idag. Jag skulle vilja ha tips om vad det kan vara för Näva. Den är ganska lågväxt, ca 15-20 cm, blomman ser ni här.
 Knoppar i klasar.
 Ganska små enfärgade flikiga blad. Vore tacksam för tips:)
Min blå Iris har osså slagit ut idag, den har växt till sig massor sedan 2009, då den bara hade ett par blad som stack upp ur jorden. Älskar dess underbara färg.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!