16 juni 2011

Jag njuter av gräset under fötterna

så fort jag får tillfälle och det är när solen är framme och värmen gör sig påmind. Idag var en sån dag...då strosar jag runt på min lilla plätt och letar knoppar och försöker hålla koll när nästa blomma ska slå ut.
 Idag tittade jag lite närmre på denna Akleja som är varigerad i ljusgrönt, rosa och vitt på baksidan, och tittar man närmre så ser den lite rolig ut.
 Utslagen och fin som vanligt.
 Den Kinesiska Smörbollen "Golden Queen" är full av knoppar.
 Underbar färg som lyser upp som en sol i rabatten. Tycker att den är jättesöt. 
 En Näva som är ganska storvuxen blommar nu. Har inget namn på denna men ska be någon på Odla.nu identifiera den:)
 Hursomhelst är den ljusblå och blommar i massor.
Annars har jag haft det fullt upp med  barns skolavslutningar, möten med arbetsförmedling och jobb. Igår fick jag ett OK till  veckors ledighet i sommar och det ska bli skönt att bara vara och umgås med familjen. Nu ska jag försöka att läsa ikapp era bloggar. Ha det gott!//Helen

1 kommentar:

  1. Ja, det är mysigt att strosa runt och titta efter nya knoppar mm . Det bästa som finns och bara ta det lugnt.

    Aklejan är helt underbar.

    Kram

    SvaraRadera

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!