20 juni 2011

Nu blir jag vansinnig!!

Fy va trött jag blir på de gulliga rådjuren som börjat springa här, för det kan väl inte vara några andra djur som misshandlar mina blommor såhär?? En tom plats i den största krukan på Tipsy Pot, och avsnoppade blommor!

 Oj, låg det ett Petuniavrak på gräsmattan, nämen va kul att de lever sitt egna lilla liv, kanske den fått ben eller?!
Nu kan ni ge er den på att jag ska leta fram vindspelet som ligger någonstans i källaren, om inte sambon slängt det, för då ska jag banne mig köpa kobjällror o hänga upp.
Så det så!

5 kommentarer:

  1. Ja de där gulliga rådjuren dom kan ställa till det dom.Undrar hur många gånger vi har jagat bort dom från tomten.Och så springer dom en bit och stannar och tittar på oss.Ser ut som dom undrar vad det ät för fel på oss dom vill ju bara smaka alla godsaker som finns här.Suck.Man blir lite trött.Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Sånt där är inte kul, själv är jag förskonad för jag har ännu inte sett några rådjur inne i villakvarteren här.
    Nåt som är kul är att hitta gamla/nya bloggbekanta. Är det så att du är den Helén som var med på TB och flyttade från villa till radhus för ca 2 år sen innan TB började strula...? Jag hette Hedera Helix då och bloggen Home Sweet Home.

    SvaraRadera
  3. Fyyyy för såna trista djur! Man blir såå ledsen när sånt händer! Hos mig har dom bara varit en gång förra våren och åt en del tulpaner. Som tur är har dom inte kommit igen!
    Ha en skön kväll! Kram!

    SvaraRadera
  4. Usch...vad trist. Så jobbigt när an får in djur i trädgården som äter upp ens fina växter.
    Jag för min del brukar ha en skock med får emellanåt som äter och mumsar.
    (hoppas du hittar vindspelet)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Usch och fy vad trist!
    Inte roligt då man måste börja om igen med planteringen.
    Har du prövat med att hälla lite blodmjöl överst på jordytan? Det brukar avskräcka rådjuren från att komma nära.

    Önskar dig en härlig dag!

    //Helen

    SvaraRadera

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!