3 juni 2011

Utplantering av tomat o gurkplantor o lite annat / Aklejor

Vilken underbar dag det varit. Massor med plusgrader o massor av sol:) Jag sov ganska länge, men satte igång att njuta av plantor o trädgårdsplätten så fort jag fått i mig frukosten. Eftersom det blivit varmare ute så passade jag på att plantera 4 tomatplantor och 2 gurkplantor i varsin 12 litershink, 2 tomatplantor åkte ner i en av rabatterna, kul att kunna se skillnaden sen. Alla plantor står rätt skyddat med fiberduk över sig, men jag tror att de som växer i kruka kommer att ge mest och godast tomat/gurka, men vi får väl se. Hästgödsel blandat med kogödsel och planteringsjord ska de väl må underbart av.
Såg ut lite som ett organiserat kaos...eller?
Planterade även röda Petunior och blå Lobelia i min Tipsy Pot, som jag köpte på Bauhaus igår. Ville komplettera lite eftersom jag inte sått en enda Petunia i år, och jag ångrar mig djupt, så nästa år kommer det bli sådd av både den ena o den andra Petunian:) O vet ni...jag nöp av två skott på 2 jättefina Million Bells osså, hihi...har satt dem i vatten för rotning.
 Sen vill jag visa lite fler Aklejabilder, kul att de förändrar sig från år till år. Gillar deras tvåfärgade kronblad och sporrar.
 Denna vita sådde jag för ett par år sedan, och den heter Gardeners Store. Den skulle ha dubbla kronblad, men verkar ha blivit en korsning av....ja säg det.
Samma sak med denna nedan, också frösådd Gardners Store, den liknar mer originalen, men inte riktigt ändå. Tycker faktiskt den påminner om Nora Barlow, som jag också ska ha någonstans i rabatten:)
Det var alles från mig denna ljumma försommarkväll. Termometern visar 20,2 grader på skuggsidan, och imorgon ska det bli ännu varmare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!