30 juni 2011

Praktbinka

Oj, vilka underbara dagar vi haft. Strålande solsken och massor med plusgrader, precis som sommaren ska vara.
Men var tar dagarna vägen??? Jag har ju inte ens hunnit blogga eller läsa era bloggar på ett par dagar ju!
 I onsdags var det Karlskogafesten som jag & Hanna besökte med några vänner. Jisses va folk som satt o njöt i solen till musiken som spelades live på scen. Bl.a Sten & Stanley o Petter uppträdde.
I trädgården händer det grejer. Det knoppar sig både här och där, och det ser frodigt ut i rabatterna.
Praktbinkan har slagit ut. Tycker den är jättefin.
 Har två olika Praktbinkor, och denna heter Erigeron Schöne Blaue, lite blålilare än den övre Praktbinkan, och lite spretigare blommor. Söt som få!
 Och vad passar väl inte bättre än en liten pool i sommarvärmen?! Hanna och jag var som två sälar igår. Underbart att ta ett litet svalkande dopp när solen gassar som värst. Gräsmattan kommer ju inte va den snyggaste sen, men , men....finns de som har större problem:) Måste ju få njuta här i livet!
 Kvällen igår avslutades med en underbar jordgubbs/blåbärspaj med vaniljsås.
För övrigt så är det fredag morgon. Jag ska skriva färdigt detta inlägg o sen hoppa på cykeln till jobbet. Natten har bjudit på regnväder och idag är solen borta o stora moln täcker himlen istället. Buuu! Ha en underbar dag!

7 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är svårt att hinna med! Praktbinkan har kommit upp på önskelistan, den är verkligen fin, måste nog se över inköpslistan lite (eller fylla på...) Blåbär-jordgubbspaj har jag inte testat! Låter gott, måste testa!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Söt blomma! Visst har det varit skönt, bara man slipper göra något. En pool kanske man skulle haft, men jag gissar att det hade varit fullt med hundar i den...
    Ha det så fint i helgen. /Anette

    SvaraRadera
  3. Söt liten blomma. Ser riktigt skönt ut i poolen, ett perfekt ställe dessa dagar. Pajen ser väldans god ut antar att den var det oxå.
    Ha en bra dag
    Kram susanne

    SvaraRadera
  4. Ååå vad skönt med en pool. Ser riktigt avkylande ut på bilden. Men nu är det ju lite svalare i allafall. Tänk vad regnade igår och vad åskan gick.

    Söt liten blomma!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Praktbinka ala hippie och den ena mer tillordnad,,gillar dem båda.

    Härligt med polbad .ha en go helg kram Monica

    SvaraRadera
  6. Så gott det ser ut med poolen.. skulle kanske ha en men utan små barn här hemma längre så känns det inte som om det vore ok.. men det är klart jag har ju barnbarn.. hehe.. kan skylla på dem.. =)om jag skaffar en LITEN.. plastpool.

    SvaraRadera
  7. Gillar också Praktbinkan, fina bilder på dina!
    Ser superhärligt ut med bad i poolen, bara passa på att njuta.
    'Mumsfillibaba' med paj och vaniljsås.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag hoppas du kan lämna en kommentar, för då blir jag så glad! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!